Veelgestelde vragen over de annulering van de Nederland Zingt Dag 2020

1. Waarom gaat de Nederland Zingt Dag dit jaar niet door?

De Nederland Zingt Dag 2020 wordt noodgedwongen afgelast. Aanleiding hiervoor zijn de coronamaatregelen. Zingen is het hart van de Nederland Zingt Dag, maar bij het zingen komen druppeltjes vrij uit je longen en keel. Het coronavirus kan zich via deze druppels gemakkelijk verspreiden. Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, is zingen met veel mensen tegelijk niet toegestaan. Daarnaast is het erg risicovol om met zo veel mensen bij elkaar te komen in één ruimte. Dit heeft ertoe geleid dat we de Nederland Zingt Dag 2020 helaas moeten annuleren. Dit is voor ons een pijnlijke beslissing.

2. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ja, het is mogelijk om het geld dat u voor uw ticket(s) betaald heeft terug te vragen. Er zijn twee opties:

  1. U vraagt uw geld terug.
  2. U zet (een deel van) het bedrag dat u heeft betaald voor uw ticket om in een donatie aan de EO.
3. Welke stappen moet ik volgen om mijn geld terug te krijgen of het bedrag om te zetten in een donatie aan de EO?

U kunt uw geld terugvragen óf (een deel van) het bedrag omzetten naar een gift. Hiervoor doorloopt u de volgende stappen:

  • Vraag toegang tot uw order via https://consumer.paylogic.nl/request-order-access/ Hier wordt gevraagd om uw OrderID en het emailadres waarmee u de boeking heeft gemaakt.
  • U ontvangt een e-mail met daarin een link waarop u kunt klikken.
  • Maak een keuze tussen de verschillende opties en bevestig de keuze. 
  • U ontvangt een e-mail met de bevestiging van uw keuze.

Heeft u vragen over uw reservering of over de werking van deze speciale tool? Neem dan contact op met onze ticketprovider Paylogic via deze pagina: https://customerservice.paylogic.com/hc/nl/requests/new

4. Waarom zou ik (een deel van) het bedrag van mijn ticket doneren aan de EO?

Veel evenementen die we voor dit jaar gepland hadden, konden vanwege de coronamaatregelen niet doorgaan. Maar de voorbereidingen hiervoor waren al wel in volle gang en er zijn al kosten gemaakt voor bijvoorbeeld de locatie, arrangementen en decorontwerp. Uw donatie helpt de EO in het dekken van deze kosten. Ook zorgt het ervoor dat we in de toekomst mooie programma’s (zoals Nederland Zingt en Nederland Zingt Dichtbij) kunnen blijven maken. Deze financieren we vanuit de ledenbijdrage.

5. Ik ben Vriend en had recht op een gratis ticket. Wat betekent het afgelasten van de Nederland Zingt Dag 2020 voor mij?

Als Vriend van Nederland Zingt had u recht op één gratis ticket voor de Nederland Zingt Dag 2020 en de nieuwste Nederland Zingt Dag cd. Zoals u begrijpt, komt deze helaas te vervallen. Omdat we erg blij zijn met uw vriendschap, geven we u als blijk van waardering graag de mogelijkheid om dit najaar gratis de gloednieuwe Nederland Zingt-cd te bestellen. Daarover ontvangt u van ons te zijner tijd bericht.

Heeft u ook een betaalde kaart en/of andere producten voor de Nederland Zingt Dag besteld? Dan kunt u geld terugvragen of dit omzetten in een donatie aan de EO. 

6. Ik zou een cd krijgen van de Nederland Zingt Dag. Hoe wordt dat opgelost?

Uiteraard kunt u ook hiervoor uw geld terugvragen via het systeem van Paylogic. Vraag toegang tot uw order via https://consumer.paylogic.nl/request-order-access/ Hier wordt gevraagd om het emailadres waarmee u de boeking heeft gemaakt en uw OrderID.

7. Ik mis het om samen te kunnen zingen…

Heel begrijpelijk, dat missen wij ook! Hoewel het op dit moment niet mogelijk is om fysiek samen te komen om samen te zingen, kan dit gelukkig wel vanuit onze huiskamers. Elke zaterdagavond om 18.15 uur zingen we samen in ‘Nederland Zingt’ op NPO 2. Daarnaast kunt u op zondagmorgen genieten van ‘Nederland Zingt Dichtbij’ en staan er op onze website nederlandzingt.nl en op ons YouTube-kanaal een grote hoeveelheid prachtige liederen. Zingt u mee?

8. Is er al iets bekend over de Nederland Zingt Dag van volgend jaar?

We hopen dat de Nederland Zingt Dag volgend jaar wél door kan gaan. Maar door de onzekere situatie waarin we leven, is dat op dit moment nog niet met zekerheid te zeggen. We houden u uiteraard goed op de hoogte via onze website, nieuwsbrief en social media kanalen.