Veelgestelde vragen over de Nederland Zingt Dag 2020

Waar wordt de Nederland Zingt Dag gehouden?

De Nederland Zingt Dag vindt plaats op zaterdag 25 april 2020 in Jaarbeurs Utrecht (Hal 10, 11 en 12), Jaarbeursplein, 3521 AL Utrecht. 

Wat is het thema van de Nederland Zingt Dag?

Het thema van de Nederland Zingt Dag 2020 wordt op een later moment bekendgemaakt.

Wat zijn de tijden van het programma van de Nederland Zingt Dag?

Het programma duurt van 10.00 tot 16.00 uur. Vanaf 08.45 uur is de zaal open. Het programma begint om precies 10.00 uur. We vragen je daarom voor 09.30 uur bij de ingang te zijn, zodat je genoeg tijd hebt om een plaats te zoeken.

Wie presenteert de Nederland Zingt Dag?

De Nederland Zingt Dag wordt gepresenteerd door Mirjam Bouwman en Henk van Steeg.

Wie zijn de sprekers op de Nederland Zingt Dag?

Wie op 25 april 2020 zullen spreken, maken we in aanloop naar de Nederland Zingt Dag bekend. 

Welke artiesten werken mee aan de Nederland Zingt Dag?

Achter de schermen werken we hard aan het programma voor de Nederland Zingt Dag. Welke artiesten we dit jaar verwelkomen, blijft nog even een verrassing. Wil je als eerste op de hoogte zijn? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of download onze Nederland Zingt app voor smartphone of tablet!

Wat kost een kaart voor de Nederland Zingt Dag?

Een toegangskaart voor de Nederland Zingt Dag kost €28,50 incl. service en transactiekosten. Ben je Vriend van Nederland Zingt of word je dit tijdens het reserveringsproces, dan ontvang je jouw toegangskaart gratis. Als Vriend van Nederland Zingt ben je tevens ook EO-lid.

Waarom is de prijs van de entreekaarten verhoogd?

De prijs van de entreekaarten is € 3,50 omhoog gegaan. Dat is nodig om tegemoet te komen aan de stijgende kosten die de organisatie van dit evenement met zich meebrengt.  

Denk hierbij onder andere aan zaalhuur en faciliteiten zoals stoelen, techniek en het podium. Maar ook de inzet van artiesten en muzikanten. Met de opbrengst van de kaartverkoop kunnen we een deel van de kosten van de Nederland Zingt Dag betalen.

Hoeveel kaarten kan ik bestellen per reservering?

Als Vriend van Nederland Zingt of als EO-lid mag je voor 1 introduce een kaart bestellen. Per reservering kunnen er dus maximaal 2 kaarten besteld worden.

Waarom moet ik EO-lid of Vriend zijn om kaarten te bestellen?

De programma’s en evenementen van de EO kunnen niet bestaan zonder de steun van leden. Dankzij deze financiële steun kan de EO activiteiten als de Nederland Zingt Dag organiseren. Daarnaast heeft de hoeveelheid leden invloed op de zendtijd en het budget dat we als omroep krijgen. Met jouw lidmaatschap of Nederland Zingt-vriendschap draag je dus bij aan onze programma’s met een christelijke en missionaire boodschap.

Ben je nog geen EO-lid of Vriend van Nederland Zingt? Meld je dan tijdens het reserveringsproces aan als Vriend. Als Vriend van Nederland Zingt krijg je elk jaar de mogelijkheid om een gratis toegangskaart te bestellen, zolang de voorraad strekt. Ook ontvang je diverse andere Vriendenvoordelen.

Ontvang ik als EO-lid ledenkorting op mijn reservering?

Als EO-lid ontvang je geen ledenkorting. Wel heb je tijdens het reserveren de mogelijkheid om ook Vriend van Nederland Zingt te worden. In dat geval ontvang je één gratis toegangskaart.

Wanneer heb ik recht op een gratis toegangskaartje?

Als Vriend van Nederland Zingt ontvang je één gratis kaart voor de Nederland Zingt Dag. Je bent al Vriend van Nederland Zingt vanaf €5,- per maand. Tijdens het reserveren krijg je de mogelijkheid om ook Vriend van Nederland Zingt te worden. Na je inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met een unieke code. Met de code kun je op deze pagina een gratis toegangskaart aanvragen.

Ik ben al Vriend van Nederland Zingt. Hoe kan ik reserveren?

Als je al Vriend van Nederland Zingt bent, ontvang je een brief met daarin een uitnodiging om naar de Nederland Zingt Dag te komen. Hierin staat een unieke code waarmee je tijdens het reserveringsproces jouw gratis toegangskaart kan aanvragen. In ditzelfde formulier kun je eventueel een extra kaart bestellen. Op deze pagina kan je de kaarten bestellen.

Wat houdt het in om Vriend van Nederland Zingt te zijn?

Als Vriend van Nederland Zingt steun je ons werk vanaf €5,00 per maand en word je tevens lid van de EO. Hiermee maak je die activiteiten van Nederland Zingt mogelijk, waarvoor de EO geen subsidie krijgt. Als Vriend van Nederland Zingt ontvang je tevens:

  • Een welkomstcadeau naar keuze
  • Jaarlijks een  gratis kaart voor de Nederland Zingt Dag
  • Toegang tot speciale vriendenconcerten
  • Minimaal 12x per jaar de digitale nieuwsbrief met nog meer voordeel
Hoe ontvang ik mijn welkomstcadeau?

Word je Vriend van Nederland Zingt tijdens het reserveringsproces, dan kun je het welkomstcadeau tijdens de Nederland Zingt Dag ophalen. Word je buiten het reserveren Vriend, dan krijg je in de meeste gevallen het welkomstcadeau thuisgestuurd. Informatie hierover vind je op de betreffende website of wervingskaart.  

Heb ik mijn relatie- of lidmaatschapsnummer nodig om te reserveren?

Je hebt geen relatie- of lidmaatschapsnummer nodig om te reserveren. Indien nodig controleert de EO aan de hand van de ingevulde gegevens of je daadwerkelijk lid van de EO of Vriend van Nederland Zingt bent. 

Hoe moet ik reserveren voor mijn kinderen?

Voor kinderen tot en met 3 jaar is de toegang tot de Nederland Zingt Dag gratis. We gaan er dan vanuit dat hij/zij bij je op schoot plaatsneemt. Er hoeft hiervoor geen plaats gereserveerd te worden. Het is niet toegestaan om kinderwagens in de gangpaden te plaatsen. Voor oudere kinderen moet wel een kaart besteld worden. Dit kan via het reserveringsformulier.

Ik zit in een rolstoel/scootmobiel. Hoe kan ik reserveren?

Ben je een rolstoel- of scootmobielgebruiker, geef je dan in het formulier op voor het rolstoelvak. Kom je samen met iemand die een rolstoel heeft, reserveer dan twee kaarten in het rolstoelvak zodat je wel bij elkaar kunt zitten. Elke rolstoelgebruiker kan maximaal één begeleider meenemen in het rolstoelvak. Dit doen we om zoveel mogelijk mensen gebruik te kunnen laten maken van deze optie. 

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Het is niet mogelijk om de bestelde kaarten te annuleren, wel is het mogelijk om in het bestelformulier een refund protection af te sluiten. Let op: deze service wordt aangeboden door een aparte maatschappij en gaat buiten de EO om. Meer informatie vind je in het bestelformulier.

Vragen over de betaling

Hoe vindt de betaling van mijn reservering plaats?
De betaling van de kaarten vindt tijdens het reserveringsproces plaats via Ideal. Ben je Vriend van Nederland Zingt geworden via de EO acties pagina, dan worden deze kosten op een ander moment geïncasseerd door middel van een automatisch incasso. 

Ik kreeg een foutmelding bij het betalen, hoe kan ik de betaling alsnog voldoen?
Je krijgt maar één kans om een bestelling af te ronden met een betaling. Wanneer dit niet lukt zul je een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Het is niet mogelijk om een nieuwe betaallink te krijgen. Je voucher wordt een half uur na de mislukte bestelling weer vrijgegeven.

Waarom wordt mijn betaling geweigerd?
Een mislukte betaling kan veel verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is een te laag banksaldo of een te lage betaallimiet. Indien een betaling meerdere keren wordt geweigerd is het verstandig om even contact op te nemen met je bank.

Ik heb gereserveerd, maar heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Op de bevestigingspagina van de reservering staat direct een link naar de E-tickets. Een bevestiging van de reservering wordt ook naar het opgegeven mailadres gestuurd. In de mail staat een link naar de E-tickets. Als dit nog niet goed gaat is er een mogelijkheid om de E-tickets alsnog te downloaden via de volgende link: https://consumer.paylogic.nl/tickets/

Vul hier je mailadres in en de link naar de E-tickets is beschikbaar.

Ik heb een andere vraag over het bestelproces

Heb je een andere vraag over het bestelproces? Neem dan via deze pagina contact op met onze ticketprovider Paylogic. Zij verzorgen voor ons de ticketverkoop. 

Is er een wachtlijst wanneer de Nederland Zingt Dag is uitverkocht?

Er is geen wachtlijst voor dit evenement. 

Kan ik op de dag zelf nog kaarten kopen?

We raden je aan direct online te reserveren, zodat je van toegang verzekerd bent. Dit kun je doen tot vrijdag 24 april 2020 15.00 uur, mits er nog kaarten beschikbaar zijn.

Hoe en wanneer ontvang ik mijn toegangskaart(en)?

Een bevestigingsmail met daarin de E-tickets wordt direct na reservering verzonden.

Op de bevestigingspagina van de reservering staat direct een link naar de E-tickets. Een bevestiging van de reservering wordt ook naar het opgegeven mailadres gestuurd. In de mail staat een link naar de E-tickets. Als dit nog niet goed gaat is er een mogelijkheid om E-tickets alsnog te downloaden via de volgende link: https://consumer.paylogic.nl/tickets/.

Vul hier je mailadres in en de link naar de E-tickets is beschikbaar.

Heb je jouw e-ticket via e-mail niet ontvangen of ben je deze kwijt?

Je kunt je e-ticket zelf downloaden via https://consumer.paylogic.nl/tickets/.

Moet ik mijn e-ticket printen?

Je kunt ervoor kiezen je e-ticket te printen of om deze op jouw smartphone te laten zien (er is gratis wifi in de Jaarbeurs). 

Kan ik bij Jaarbeurs Utrecht pinnen?

Op het terrein van Jaarbeurs Utrecht vind je enkele pinautomaten waar je contant geld kunt opnemen. Bij verschillende stands kun je ook met pin betalen. 

Worden er opnames voor radio/televisie gemaakt?

Van de Nederland Zingt Dag worden televisieopnames gemaakt. In het programmaboekje wordt de uitzenddatum vermeld. Daarnaast worden er cd-opnames gemaakt, Deze cd kun je tijdens het reserveren direct bestellen voor €8,49 (+ €2,95 verzendkosten). Deze cd wordt naar verwachting eind mei verzonden. 

Ik kom met de auto. Waar kan ik parkeren?

Bij Jaarbeurs Utrecht is voldoende parkeergelegenheid. Het parkeertarief bedraagt €4,00 per (deel van een) uur tot een maximum van €16,00 voor de hele dag op P2 en P4 of een maximum van €20,00 op P1 en P3. Bij het inrijden van de parkeerterreinen ontvang je een parkeerkaart, waarmee je bij vertrek kunt betalen bij één van de parkeerautomaten op het terrein. 

Je kunt het beste parkeren op P4 en als die vol is op P2. Deze parkeerplaatsen liggen het dichtst bij de hallen 10, 11 en 12, waar de Nederland Zingt Dag zal plaatsvinden. 

Houd er rekening mee dat er in Utrecht een milieuzone is. Om met een dieselauto in de milieuzone te komen, moet de auto een Datum Eerste Toelating hebben na 1 januari 2001. Voldoet je auto niet aan deze toelatingseisen, parkeer dan op P2. Deze parkeerplaats valt buiten de milieuzone.

Zijn er mindervaliden parkeerplaatsen?

In en rond de Jaarbeurs zijn voorzieningen aanwezig voor mindervaliden. Je kunt met je mindervalidenkaart op elk parkeerterrein van de Jaarbeurs gratis parkeren. Let op: de kaarthouder dient in de auto aanwezig te zijn. 

Kan ik mijn elektrische auto opladen bij de Jaarbeurs?

Op parkeerterrein P1 en P4 van de Jaarbeurs vind je oplaadpunten voor elektrische auto’s.

Waar vind ik een routebeschrijving?

Informatie over de bereikbaarheid vind je op www.jaarbeurs.nl/bereikbaarheid. De Jaarbeurs is goed bereikbaar, zowel met het openbaar vervoer als met de auto. 

Wil je met de bus naar de Nederland Zingt Dag?

Met de bus vanuit het noorden:

Groningen, Friesland en Drenthe. 
Voor opgave en informatie kun je telefonisch contact opnemen met de heer A. van der Ploeg: 0511-422722. 

Met de bus vanuit Zeeland:

We vertrekken om 7.00 bij de ANWB in Kapelle.
We zouden het fijn vinden met een grote groep mensen deze dag te bezoeken.
Opgeven kan  bij Wimke Overbeeke. Kosten: E25,00 p.p. 

Liefst per mail: [email protected]
of 0113-343919 (tussen 19.00-20.00)

Met de bus vanuit Hoeksche Waard:

Vanuit de Hoeksche waard rijdt er weer een bus rechtstreeks naar de jaarbeurs in Utrecht. We vertrekken rond 7.00 uur vanuit Oud-Beijerland en rond 7.20 uur vanuit s-Gravendeel. Dus wanneer u geen stress onderweg wilt en geen parkeerstress/kosten dan kunt u zich opgeven voor een onbezorgde busrit naar de Nederland Zingt Dag. De kosten zijn afhankelijk van het aantal personen wat mee gaat. Wanneer u vragen hierover heeft of u wilt zich opgeven dan kunt u contact opnemen met Lex de Jong 078 6743623 os 06 57123262

Ik ben slechthorend. Is er ringleiding beschikbaar?

Er is ringleiding beschikbaar in de Jaarbeurs. Je hoeft het bij het reserveren niet aan te geven wanneer je een plek met ringleiding nodig hebt. Op de dag zelf wordt aangegeven waar je het beste kunt gaan zitten.

Is er een tolk Nederlandse gebarentaal aanwezig?

Tijdens de Nederland Zingt Dag is er een tolk Nederlandse Gebarentaal aanwezig. Kijk op de plattegrond waar deze staat. 

Wat voor zitplaatsen zijn er beschikbaar?

De zaal is opgedeeld in vrije zitplaatsen. Indien je vóór 09.30 uur aanwezig bent, heb je genoeg tijd om een plaats te zoeken. Zit je graag op een hoek, of vooraan in een vak, zorg dan dat je op tijd aanwezig bent, zodat er nog volop keuze is wat betreft zitplaats. 

Mag ik eigen eten en drinken meenemen?

Het is toegestaan eigen eten en drinken mee te nemen.

Is er in de Jaarbeurs eten en drinken verkrijgbaar?

Bij verschillende verkooppunten in de Jaarbeurs is eten en drinken verkrijgbaar.

Waar worden gevonden voorwerpen verzameld?

Gevonden voorwerpen worden verzameld door de EO. Ben je iets verloren? Neem dan contact met ons op via www.eo.nl/service

Is het mogelijk om als standhouder aanwezig te zijn bij de Nederland Zingt Dag?

Er zijn zeker mogelijkheden om met een stand aanwezig te zijn. Dit wordt verzorgd door Ben de Wild Productions. Klik hier voor meer informatie.

Mijn vraag staat er niet tussen...

Staat jouw vraag niet tussen onze 'Veelgestelde vragen'?

Heb je een vraag over het bestellen van de kaarten voor de Nederland Zingt Dag? Neem dan contact op met onze ticketprovider Paylogic, kijk op deze pagina of bel met +31 (0) 20 225 1758

Heb je een inhoudelijke vraag over de Nederland Zignt Dag? Kijk dan op www.eo.nl/service hoe je contact met ons kunt opnemen.